Operatie NUP

Georganiseerde, integrale en doelgroepgerichte communicatie

De opdrachtgever
Operatie NUP.

De verandering
Van ongestructureerde, fragmentarische communicatie in pioniersfase van de organisatie naar een volwassener niveau van georganiseerde, integrale communicatie. Daarnaast ging de organisatie over van ongerichte naar doelgroepgerichte communicatie.

De opdracht
Voor Operatie NUP zijn meerdere opdrachten uitgevoerd. De eerste was het professionaliseren vande communicatie van het programma. Dit ging om zowel de in- en externe communicatie van dit programma alsook de organisatie van de communicatie. Primum Mobilé formuleerde kernboodschappen op basis van een duidelijke visie en strategie en droeg deze consistent uit. De hier ontwikkelde methodiek is later ook uitgerold binnen de totale KING-organisatie.

Daarnaast werd Primum Mobilé gevraagd de doelgroepgerichte communicatie te faciliteren en optimaliseren door het definiëren van doelgroepen met hun functies en interesses. Op basis daarvan is een database ingericht en gevuld zodat elke persoon alleen informatie ontvangt die voor hem relevante informatie is.  Daarnaast zijn doelgroepgerichte communicatiemiddelen ontwikkeld waaronder persberichten, nieuwsbrieven, evenementen en nieuwsberichten.