Blog: Dáárom wordt 2016 een topjaar!

Het liefst blik ik vooruit. Verheug en verkneukel ik me om de gave opdrachten die in het verschiet liggen. Zoals de start van twee nieuwe afstudeerders in februari die zich gaan verdiepen in de Omgevingswet, al het werk wat nog verzet moet worden rondom de Digitale Agenda 2020 om maar eens wat te noemen. Maar natuurlijk is het goed om af en toe even een stap op de plaats te zetten. Te reflecteren. Dus vooruit; even kort in de achteruitkijkspiegel.

Een topteam
Het afgelopen jaar was iedereen volop aan de slag. Marjon, Ingrid, Danielle en Alet bij onder meer KING en VNG. Marly bij KleinLef en Annelien bij IZO. Marcel van der Geld, vond na zijn werkervaringsplek bij ons bureau, een baan bij Logius. De organisatie waar hij onder onze begeleiding onderzoek verrichtte. In 2016 starten twee afstudeerders Communicatie, Beleid & Management van de Universiteit Utrecht en gaan we op zoek naar een senior communicatieadviseur met ruime ervaring in de (i-)overheid.

Mooie opdrachten
Marly maakte na een opdracht bij KleinLef een uitstap buiten de overheid met opdrachten bij De Haagse Hogeschool en InTraffic. Nieuwe inzichten uit andere markten die we straks weer ten gunste van de overheid kunnen inzetten. Annelien was aan de slag met istandaarden in de Zorg en Ondersteuning (IZO). Marjon en Chantal adviseerden onder meer de Jaarbeurs over de communicatie rondom de transformatie van de beurs Overheid360 naar congres. Een opdracht die wellicht dit jaar een vervolg krijgt. Bij KING en VNG werkten we onder meer aan de opzet en inrichting van een web- en mediacarebeleid VNGbreed en de inbedding van Direct Marketing bij KING.

Een aanpak die werkt
2015 is het jaar waarin wij binnen de overheid echt de omslag zagen naar agile werken. Onze klanten gaan steeds meer met Scrum en Lean aan de slag. Gidion Peters van de Scrum company bracht ons team tijdens een training de fijne kneepjes van het scrummen bij en we lazen natuurlijk Betteke van Ruler’s boek Reflectieve Communicatie Scrum. Deze aanpak is denk ik een blijver. Hij past ook bij mijn overtuiging: start met een gedegen communicatiestrategie op hoofdlijnen en maak daarna een concrete communicatieplanning die je doorlopend kunt bijsturen.

Plezier!
Elk jaar houden we onze off-site op een inspirerende locatie. Dit jaar ging de reis naar Dubrovnik. Een lang weekend brainstormen met de voetjes in het zand en filosoferen op een terras.

Met dit topteam, een dijk van een opdrachtenportefeuille met mooie klussen én focus met een aanpak die door de markt wordt omarmd kan ik alleen maar voorspellen: 2016 wordt een topjaar voor Primum Mobilé!

Chantal Verhoeven

Managing Partner Primum Mobilé